Media and Creative Arts

CC&A advices producers, distributors and artists with the protection and execution of their IP rights.

The Firm is involved in a series of national and local artistic activities, assisting organizers, sponsors and/or artists, and provides general legal counsel in the set up of events. 

Our services include:

 ART

  • consignment and gallery contracts
  • model and location releases purchase agreements
  • copyright applications
  • licences and assignments
  • certificates of authenticity.

MUSIC

  • name protection
  • copyrights
  • recording
  • publishing and performance contracts
  • band partnership agreements
  • management contracts.

TELEVISION, RADIO, FILM & VIDEO

The Firm assisted producers and distributors in the management of media contents and events, and offer consultancy regarding:

  • production, license and distribution contracts
  • music clearance
  • project financing assistance
  • screen place protection.
  • consumer protection
  • advertasing
  • television and radio broadcasting permits
  • defamation disputes
  • freedom of speech

ADVERTISING

  • agency and production agreements
  • sponsorship contracts
  • copy review and protection from deceitful advertising.
  • on line advertasing
  • consumer protection
  • regulatority

Firm news

giu23

23/06/2021

IVA per le prestazioni di servizi e le vendite a distanza di beni - recepimento direttive (UE)

Pubblicato il DECRETO LEGISLATIVO 25 maggio 2021, n. 83 , recante Recepimento degli articoli 2 e 3 della direttiva (UE) 2017/2455 del Consiglio del 5 dicembre 2017 che modifica la direttiva 2006/112/CE

giu23

23/06/2021

Garante privacy: no al controllo indiscriminato dei lavoratori

Non è possibile monitorare la navigazione internet dei lavoratori in modo indiscriminato. Indipendentemente da specifici accordi sindacali, le eventuali attività di controllo devono comunque

giu23

23/06/2021

Telemarketing: Garante privacy sanziona Iren per 3 mln di euro

Il consenso, inizialmente rilasciato da un cliente ad una società anche per attività promozionali di terzi, non può estendere la sua efficacia anche a successive cessioni ad ulteriori