Content Service Provider: Agcom approved the Code of conduct for premium services

15 aprile 2019

Content Service Provider: the Agcom approved Code of conduct for premium services 

On April 12, 2019, the Agcom issued resolution 108/19/cons related to the Code of conduct for premium services (CASP 4.0).

The premium services, also known as content or value added services, provided through SMS and MMS or through data connection on mobile telecommunications networks (mobile internet), are an integral and relevant part of the communication offer and represent entertainment and utility customemer services.

Premium services include, but are not limited to, the offer of:

 ? logos;

? wallpaper;

? ringtones and video ringtones; ? screensavers;

? games;

? music;

? movies and TV series;

? chat / community;

? news and information services; ? voting;

? applications;

? video;

? other digital content.

Premium services do not include VoIP, MoIP, video call or video conferencing services and any other service that provides voice connectivity via a data connection.

The supply of premium services is subject, under the italian regulatory framework, to specific rules of conduct, in particular to specific standards of transparency and verification of their compliance by the competent supervisory authorities.

Content Service Providers which provide premium services are required to comply with this new Code.

In addition, Operators and content service providers have to send to the Agcom, on a quarterly basis, the information relating to the premium services market, according to the format prepared by the Authority and set out in Annex B. The aforementioned quarterly information is transmitted by the fifteenth day of month following the reference quarter.

Archivio news

 

News dello studio

giu11

11/06/2024

Parere all’Autorità garante della concorrenza e del mercato in merito al procedimento avviato nei confronti di Vueling Airlines S.A. in materia di pratiche commerciali scorrette PS/12650

Ai sensi dell'art. 27 comma 6 del Codice del Consumo, l'Agcm ha richiesto un parere all'Agcom in merito allo svolgimento di pratica commerciale scorretta posta in essere mediante l' uso di internet dalla

giu11

11/06/2024

Parere sullo schema di Regolamento per le infrastrutture digitali e per i servizi cloud per la pubblica amministrazione

Il Garante Privacy ha, ai sensi degli artt. 36, par. 4, e 58, par. 3, lett. b), del Regolamento, espresso parere favorevole sullo schema di Regolamento per le infrastrutture digitali e per i servizi

giu11

11/06/2024

La McDonald's perde il marchio dell'Unione europea Big Mac per i prodotti a base di pollame

Con la Sentenza del Tribunale nella causa T-58/23 | Supermac’s / EUIPO - McDonald’s International Property (BIG MAC) e'stato dichiarato che, per alcuni prodotti e servizi,

News Giuridiche

giu11

11/06/2024

Dichiarazione precompilata: domande e risposte (Agenzia delle Entrate)

Ampliamento del modello 730, individuazione

giu11

11/06/2024

Fallimento della supersocietà di fatto: quali sono i presupposti?

È necessario accertare l’esistenza dell’ente

giu11

11/06/2024

Rapina impropria: si consuma con la sottrazione del bene

Per il perfezionamento del reato non è